Treballs de recerca dirigits
Treballs de Fi de Grau, Treballs de Fi de Màster i Tesis doctorals dirigits per membres i col·laboradors del grup en els darrers cinc anys.
TFG
- Braque Llabrés, Margalida (2024). Usos i actituds lingüístics en el món del bàsquet a Mallorca. Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell
- Calafell Segura, Vicenç (2024). ‘Totis aquestis xerinolis’. Una aproximació crítica als discursos sobre el llenguatge inclusiu en català. Grau de Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Ivan Solivellas
- Contreras Vadell, Xisca (2024). Diseño de propuesta desde un enfoque innovador e inclusivo para una biblioteca de aula de educación primaria. Grau d’Educació Primària. Tutor: Melania S. Masià
- Cortés Valero, Andrea (2024). ¿Qué grado de lectura tienen los estudiantes de educación primaria según el tipo de metodologías aplicadas en el aula? Grau d’Educació Primària. Tutor: Melania S. Masià
- García Prieto, Rocío (2024). La llengua catalana a l’escola: els casos de Catalunya i de les Illes Balears. Grau en Educació Primària. Tutor: Sebastià Salvà
- Llull Llull, Joana Maria (2024). Els errors més freqüents en l’expressió oral i escrita de l’alumnat de tercer d’ESO de dos instituts de Mallorca. Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutra: Elga Cremades
- Marcé García, Gerard (2024). Els hàbits saludables: un projecte d’intervenció a l’aula per treballar la competència comunicativa del català. Grau en Educació Primària. Tutor: Sebastià Salvà
- Marí Vich, Marta (2024). Estimular la llengua oral catalana en infants de quatre anys a través de la lectura dialògica. Grau d’Educació Infantil. Tutor: Melania S. Masià
- Martín López, Paula (2024). Propuesta didáctica para la mejora de la comprensión lectora basada en el enfoque de Daniel Cassany en alumnos de 4.º de educación primaria. Grau d’Educació Primària. Tutor: Melania S. Masià
- Nicolau Bennàsar, Maria (2024). La concordança de participi a Felanitx i Manacor: el cas del CD preverbal sense clític. Grau de Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Elga Cremades
- Payeras Palou, Esteve (2024). Anàlisi del paisatge lingüístic visual de dos municipis turístics: Alcúdia i Pollença. Grau de Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell
- Pericàs Noguera, Maria Dolors (2024). La percepció de la vocal neutra segons la dominància lingüística. Grau de Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell
- Ripoll Vidal, Aina (2024). La gestió del plurilingüisme i la llengua catalana als projectes lingüístics de centre de la badia de Palma. Grau d’Educació Primària. Tutor: Ivan Solivellas
- Rosselló Barceló, Maria (2024). Dinamització de la llengua catalana a les aules d’educació primària. Grau en Educació Primària. Tutor: Sebastià Salvà
- Tur Holzmann, Aina (2024). Autismo y lenguaje: una propuesta de intervención. Grau d’Educació Infantil. Tutor: Melania S. Masià
- Quesada Vaillo, Anastasia Natalia (2024). L’extrema dreta i la llengua catalana a les Illes Balears: una aproximació als discursos de Vox al Parlament. Grau de Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Ivan Solivellas
- Vallbona Fuster, Antoni (2024). El morfema d’increment en els verbs de la classe III en el català de Mallorca. Grau de Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Ivan Solivellas
- Vidal Mas, M. Victòria (2024). La comprensió lectora a l’àrea de Llengua Catalana a les Illes Balears. Grau d’Educació Primària. Tutor: Ivan Solivellas
- Bennasar Pàrraga, M.M. (2023). Una aproximació variacionista a les formes simples del subjuntiu en el català parlat a Alaró. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell
- Bonet, Maria Elena (2023). El llenguatge bimodal dins l’aula del primer cicle d’infantil. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutora: Melania S. Masià
- Caldentey Gelabert, Antoni (2023). L’evolució dels usos lingüístics dels alumnes de l’IES Mossèn Alcover. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell
- Fa, Joana (2023). La actitud de los jóvenes hacia la poesía, su didáctica y cómo enseñarla de manera eficiente en los centros escolares. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Melania S. Masià
- González Lastra, Belén (2023). Els jocs de taula com a eina de suport d’aprenentatge de la llengua catalana a l’Educació Primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Isabel Crespí
- Mir Fiol, Maria Lourdes (2023). Estudi qualitatiu sobre l’impacte emocional de la dislèxia en estudiants de la UIB. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutors: Maria del Mar Vanrell i Lluís Barceló-Coblijn
- Monika Hager, Laura (2023). El multilingüisme a les aules d’educació infantil a una escola pública de Manacor. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Mora Feliu, Cristina (2023). L’hàbit lector i la seva relació amb el pensament divergent. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Riera Picó, Maria (2023). Rondalles, teatre i competència comunicativa oral: una proposta didàctica. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Elga Cremades
- Romaguera, Antonia (2023). El juego como recurso didáctico para el aprendizaje y la mejora de la ortografía en tercer ciclo de Educación Primaria. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Melania S. Masià
- Rosselló Guasp, Maria Antònia (2023). L’educació emocional com a eina per treballar la competència lingüística. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Isabel Crespí
- Yern Pomar, Marina Maria (2023). Usos lingüístics en les activitats extraescolars de l’alumnat de sisè de primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Elga Cremades
- Zamora Pérez, Ana Violeta. (2023) Els jocs lingüístics a Educació infantil. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Esteva Garcías, Claudia (2022). L’hàbit lector i la seva influència en la competència comunicativa al segon cicle d’Educació Primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Elga Cremades
- Ferretjans Ferragut, Joan (2022). Estudi de la presència i usos de la Lectura Fàcil als centres d’Educació Primària i Biblioteques de Mallorca. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Juan Palou, Gemma (2022). L’extensió de l’ús: La llengua catalana a l’administració local de Mallorca. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Rosa Maria Calafat Vila
- Matas Salamanca, Francisca (2022). L’expressió oral i escrita dels futurs docents de Primària: el cas de Mallorca. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Elga Cremades Cortiella
- Parera Servera, Joan (2022). Canvi lingüístic en el català de Mallorca: què ens en diu la morfologia verbal? Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Elga Cremades Cortiella
- Pericàs Núñez, Alexandre (2022). Un estudi de les ideologies lingüístiques aplicat a les percepcions dels futurs mestres de Mallorca. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Pujol Mateu, Damià (2022). Els llibres d’estil i la segona oralitat: algunes consideracions. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Rosa Maria Calafat Vila
- Sastre Roig de Lluís, A. (2022). L’aprenentatge de català per part de dones marroquines a Mallorca. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell
- Vallès Fitor, Maria Llum (2022). Ontogènia del llenguatge. Un estudi lingüístic d’un infant amb desenvolupament típic. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Bravo Arroyo, Núria (2021). La llengua oral dins el món educatiu. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Làzaro Planas, Marc (2021). Usos lingüístics dels joves en les xarxes socials. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Pérez Rodríguez, Andrea (2021). Estudi d’un infant amb un implant coclear i el seu desenvolupament de la competència verbal i no verbal. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Roque Crespí, Marina (2021). L’ensenyament de la gramàtica orientada a les competències a l’Educació Primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Elga Cremades Cortiella
- Sans Gual, Joan (2021). Usos lingüístics de l’alumnat d’origen estranger a l’Educació Primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Seguí Cuquerella, Mercè (2021). Aproximació interseccional a la cortesia lingüística: gènere i variació dialectal en català. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Sureda Moragues, Maria Antònia (2021). Efectes del vincle afectiu en el desenvolupament del llenguatge infantil. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Torrens Vives, Àngels (2021). El trastorn específic de llenguatge a l’aula d’Educació Infantil. Una proposta didàctica. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Vanrell Matas, Xisca (2021). Com influeixen les arts en el desenvolupament cognitiu i lingüístic durant l’etapa d’Educació Infantil? Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Amengual Ripoll, Catalina (2020). Gestió de la diversitat: Pla d’acolliment lingüístic a Lloseta. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Rosa Maria Calafat Vila
- Cebollada Torrens, Cristina (2020). Estudi pilot de la capacitat comunicativa d’un infant CODA. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Colom Oliver, Esperança (2020). Les formes d’imperatiu més clític en el català de Sóller. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Gibanel Galmés, Toni (2020). Ortografia. Com s’ensenya l’ortografia a les aules d’Educació Primària? Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Martorell Campins, Maria Antònia (2020). Estratègies i activitats per a l’acolliment lingüístic i cultural d’alumnes i famílies nouvingudes dins un centre educatiu. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Monjo Oliver, Ariadna (2020). Tècniques docents de lectoescriptura en situacions de desenvolupament atípic. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Pedroso Flores, Sergio (2020). Anàlisi de recursos educatius i eines didàctiques per a l’ensenyament del català a l’alumnat nouvingut. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Pujadas Mestre, Francisca Aina (2020). Estudi dels fenòmens de contacte de llengües en el lèxic d’estudiants de sisè de primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Ripoll Ribas, M. del Mar (2020). El tractament de la varietat dialectal a les aules: Recursos didàctics a partir del cas de l’eivissenc. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Ariadna Benet Parente
- Buades Morell, Francesca (2019). Aproximació a algunes característiques fonètiques i lèxiques del parlar de Campanet. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Joan Melià Garí
- Cañellas i Simonet, Joan Lluís (2019). El parlar dels carboners: tretze entrevistes de testimonis de l’ofici de carbó a Mallorca. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Jaume Corbera Pou
- Catany Blázquez, Joana (2019). Oferiments i peticions: un estudi contrastiu entre el català i el polonès sobre les estratègies de cortesia. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Fajardo Esteva, Carme (2019). Multiculturalitat lingüístic. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Hoyos González, Jorge (2019). Estudio de caso de un paciente con una microduplicación en el cromosoma 1q21.1: problemas fonéticos. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Espanyoles. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- López Bota, Antònia Maria (2019). La diversidad lingüística y cultural en un centro educativo de las Illes Balears. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Mesquida Brunet, Maria Antònia (2019). La ciutat com a espai d’aprenentatge. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Mulet Pérez, Paula (2019). La llengua oral dins el mon educatiu. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Ojeda Monserrat, Carmen (2019). La reflexió sociolingüística de les Illes Balears en l’Educació Primària a partir d’una proposta d’intervenció. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Oncala Franco, Cristina (2019). El programa d’acolliment lingüístic i cultural (PALIC) a l’educació de les Illes Balears. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Porcel Boix, Nadia (2019). Importància i tècniques per a la motivació de la lectura. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Riera Mieras, Maria del Mar (2019). La situació de la llengua catalana en els espais publicitaris dels mitjans de comunicació audiovisuals: el cas de TV3 i IB3. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Joan Melià Garí
- Roig i Serra, Miquel (2019). Anàlisi de corpus d’infants que adquireixen el català per mitjà de xarxes complexes sintàctiques. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Alcalà i Vila, Dídac (2018). El paisatge lingüístic d’un municipi amb turisme cultural i paisagístic. Anàlisi de la retolació institucional i comercial de Valldemossa (Mallorca). Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutor: Joan Melià Garí
- Burianová, P. (2018). Ideologia lingüística i les prohibicions del català (treball final de grau) Masarykova univerzita: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Elga Cremades Cortiella
- Calvo Barreiro, Adolf (2018). Variació en la interfície prosòdia-sintaxi. Universitat de les Illes Balears: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Canals Gil, Joan Antoni (2018). Estudi del canvi lèxic intergeneracional per mitjà de jocs lingüístics. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Harabišová, A. (2018). La Renaixença a Catalunya i a la República Txeca: ideologia lingüística i consciència nacional (treball final de grau). Masarykova univerzita: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Elga Cremades Cortiella
- Jaume Martín, Catalina (2018). Estudi sobre el coneixement lingüístic de la població sorda de les Illes Balears. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutor: Lluís Barceló Coblijn
- Kubáňová, L. (2018). Usos lingüístics a les televisions catalana i eslovaca: estudi comparat (treball final de grau). Masarykova univerzita: Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Tutora: Elga Cremades Cortiella.
- Mascaró Riera, Sebastià (2018). L’educació emocional a través de l’escriptura. Una proposta didàctica per a Educació Primària. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Primària. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch.
- Riber Bennassar, Palmira Magdalena (2018). Comparativa d’estratègies del desenvolupament del llenguatge a dos centres d’Educació Infantil. Universitat de les Illes Balears: Grau en Educació Infantil. Tutora: Rosa Maria Calafat Vila
TFM
- Bennássar Párraga, Maria Magdalena (2024). Una proposta educativa per a l’avaluació de l’expressió oral a l’aula de català. Màster de Formació del Professorat. Tutora: Elga Cremades
- Moragues González, Bernat (2024). La variación diatópica en el aula de lengua castellana: una propuesta didáctica basada en la ludificación. Màster de Formació del Professorat. Tutora: Elga Cremades
- Viñals Verdú, Salvador (2024). La gramática competencial. Nuevos horizontes y perspectivas metodológicas en la enseñanza de gramática en secundaria. Màster de Formació del Professorat. Tutora: Elga Cremades
- Boqué Guillem, Júlia (2023) L’ús del llenguatge planer en els textos jurídics en català. Universitat de les Illes Balears, Màster en Competència Lingüística i Literària: Investigació i Ensenyament. Tutora: Elga Cremades Cortiella
- Colom Oliver, Esperança (2022). Canvi i variació en les formes d’imperatiu més clític en el català de Mallorca. Universitat de les Illes Balears, Màster en Competència Lingüística i Literària: Investigació i Ensenyament. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Little, Christopher W. (2022). Actituds i percepcions lingüístiques dels joves eivissencs: una primera aproximació quantitativa. Universitat de les Illes Balears, Màster en Competència Lingüística i Literària: Investigació i Ensenyament. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Calvo Barreiro, Adolf (2021). Dominància lingüística i realització de les vocals mitjanes en valencià. Universitat de les Illes Balears: Màster en Competència Lingüística i Literària: Investigació i Ensenyament. Tutora: Maria del Mar Vanrell Bosch
- Taruzón, M. Lourdes (2019). El aprendizaje escritural dentro de las aula. Una secuencia didáctica. Universidad Complutense de Madrid: Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas. Tutora: Melania S. Masià
- Grau Vich, Mateu (2018). La veu en relació als components de la representació teatral. Universitat de les Illes Balears: Màster en Llengua i Literatura Catalanes: Oralitat i Escriptura. Tutor: Joan Melià Garí
- Umbert Seguí, Maria del Mar (2018). Anàlisi dels coneixements lingüístics a les Illes Balears segons l’Enquesta d’usos lingüístics a les Illes Balears del 2014. Universitat de les Illes Balears: Màster en Llengua i Literatura Catalanes: Coneixement i Anàlisi Crítica del Patrimoni Immaterial. Tutor: Joan Melià Garí
Tesis doctorals
- Amengual, Catalina. Effects of Language ideologies on the learning and use of a minoritised Language: The case of potential new speakers of Catalan in Mallorca. Universitat Ciutat de Dublín. Directors: Iker Erdocia (DCU), Maria del Mar Vanrell (UIB)
- Boqué, Júlia. L’ús del llenguatge jurídic a les ordenances municipals de les Illes Balears. Universitat de les Illes Balears. Directores: Elga Cremades (UIB), Ona Domènech Bagaria (UOC)
- Calpe Álvarez, Andrea. Language Attrition and Ultimate Attainment in Near-native Spanish Grammars. Directors: Pedro Guijarro-Fuentes (UIB), Melania S. Masià (UIB)
- Little, Christopher W. Mudes lingüístiques i els joves eivissencs i formenterers: llengua, identitat i ideologies en les relacions socials. Directors: Maria del Mar Vanrell (UIB), Joan Pujolar (UOC)
- Llull, Antònia. La síndrome de Williams-Beuren i el llenguatge: una anàlisi de la morfosintaxi en adults. Directors: Lluís Barceló-Coblijn (UIB), Elga Cremades (UIB)
- James Ramsburg. Negotiating language change at the periphery: Language contact and the maintenance of the Majorcan Catalan lexicon. University of Minnesota-Twin Cities. Directors: Carol Klee, Mandy Menke, Francisco Ocampo (UMTC) i Elga Cremades (UIB)