Categories
Publicacions

Florit-Pons et al. (2025)

Florit-Pons, J., Pronina, M., Igualada, A., Prieto, P., i Norbury, C. (2025). Multimodal Skills, but Not Motor Skills, Predict Narrative and Expressive Pragmatic Skills in Children With Typical Development and Neurodevelopmental Disorders. Child Dev, 96, 1807-1824. https://doi.org/10.1111/cdev.70015

Florit-Pons, J., Pronina, M., Igualada, A., Prieto, P., i Norbury, C. (2025). Multimodal Skills, but Not Motor Skills, Predict Narrative and Expressive Pragmatic Skills in Children With Typical Development and Neurodevelopmental Disorders. Child Dev, 96, 1807-1824. https://doi.org/10.1111/cdev.70015

Aquest estudi analitza si les habilitats multimodals comunicatives prediuen millor les habilitats ligüístiques complexes que les habilitats motores no comunicatives. S’avaluen habilitats multimodals, motores, lingüístiques bàsiques i narratives/pragmàtiques en nins amb desenvolupament típic i amb trastorns del neurodesenvolupament. Els resultats mostren que, en ambdós grups, les habilitats multimodals i el llenguatge bàsic prediuen les habilitats narratives i pragmàtiques, però no les motores. Això subratlla la importància de la multimodalitat en l’avaluació del llenguatge complex infantil. (Més informació).