Categories
Publicacions

Cremades (2024)-ressenya

Cremades, E. (2024). Ressenya de La enseñanza del español mediada por tecnología. De la justicia social a la Inteligencia Artificial (IA), de Javier Muñoz-Basols, Mara Fuertes i Luis Cerezo (Ed.) (2024). Resercle, 5, 126-128. https://doi.org/10.31009/resercle.2024.13

Cremades, E. (2024). Ressenya de La enseñanza del español mediada por tecnología. De la justicia social a la Inteligencia Artificial (IA), de Javier Muñoz-Basols, Mara Fuertes i Luis Cerezo (Ed.) (2024). Resercle, 5, 126-128. https://doi.org/10.31009/resercle.2024.13

El llibre ressenyat analitza la integració de la tecnologia en l’ensenyament del castellà, especialment després de la pandèmia de la COVID-19, quan l’educació en línia va esdevenir essencial. Es basa en el model PPI (Planificar, Personalitzar, Implementar) per estructurar estratègies didàctiques en contextos presencials, híbrids i virtuals. L’obra s’organitza en tretze capítols dividits en tres seccions: la primera tracta la planificació tecnològica i la justícia social; la segona se centra en la personalització de l’aprenentatge i aspectes com la motivació o la interacció; la tercera explora recursos tecnològics com la immersió digital, pòdcasts i videojocs. Finalment, l’epíleg aborda les oportunitats de la intel·ligència artificial en l’ensenyament de llengües. El llibre ofereix reflexions i eines útils per a docents, investigadors i gestors educatius per incorporar la tecnologia de manera eficient i equitativa. (Més informació).