Rius-Escudé, A., Royo i Bieto, C., i Mañas Navarrete, I. (2024). Actitud y asertividad en el aula en el uso de la lengua catalana oral. El Guiniguada, 33, 245–260.
L’objectiu de l’estudi és analitzar l’actitud i assertivitat en l’ús del català oral que mostren a l’aula 44 alumnes del grau d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Rovira i Virgili durant les pràctiques del curs 2021-2022 en 34 escoles diferents. S’hi comparen les dades qualitatives i quantitatives d’una acció formativa sobre assertivitat lingüística, gràcies a un qüestionari d’observació que varen emplenar dues vegades els tutors dels centres educatius, abans de l’acció formativa i després. Quantitativament, hi ha una diferència estadísticament significativa entre els resultats d’ambdós qüestionaris en dues de les quatre dimensions estudiades: la freqüència d’ús de la llengua catalana i la competència lingüística dels futurs mestres. Qualitativament, s’analitzen les estratègies que fan servir aquests alumnes a l’aula per fomentar l’ús del català: en el segon qüestionari, s’observa un augment de les estratègies més assertives i una disminució de les que ho són menys. (Més informació).